Przejdź do głównej treści

Warunki gwarancji

Firma APmebel zapewnia Kupującemu dobrą jakość i prawidłowe funkcjonowanie wykonanych przez nią mebli na indywidualne zamówienie. 
• W przypadku wystąpienia wady firma APmebel zobowiązuje się do świadczenia gwarancyjnego podn warunkiem wykorzystywania mebli przez Kupującego zgodnie z ich przeznaczeniem oraz przestrzegania i dotrzymania przez Kupującego Zasad Użytkowania Mebli Kuchennych określonych przez Sprzedającego. 
•  Gwarancja łącznie z zawartą w gwarancji rękojmią zostaje udzielona osobie fizycznej na okres 24 miesięcy od daty wydania mebli kupującemu potwierdzone protokołem odbioru. 
W przypadku zakupu komercyjnego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy. 
• Zakup konsumencki w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 (Dz.U. 02141.1176): jest to zakup dokonany przez osobę fizyczną, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą. 
• Zakup komercyjny – dokonany przez podmiot gospodarczy lub osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.  
• Reklamację należy składać w formie pisemne drogą elektroniczną 
• O przyjęciu reklamacji do realizacji przez Gwaranta bądź uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną Kupujący będzie powiadomiony w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia 
reklamacji. 
• W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy. Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę gwarancyjną wykonuje się u Zamawiającego. W przypadku konieczności naprawy w warunkach fabrycznych zastrzega się wymontowanie elementu na czas naprawy, a gdy wymontowanie detalu uniemożliwi eksploatację kuchni, wmontowany będzie element zastępczy .W przypadku gdy wada jest nieusuwalna załatwienie reklamacji nastąpi przez wymianę reklamowanego 
elementu kuchni na element wolny od wad. 
• W przypadku gdy niezbędne jest dodatkowe sprawdzenie zasadności reklamacji lub sprawdzenie nowego towaru, termin na usunięcie wady może ulec wydłużeniu. 
• Wady jawne polegające na uszkodzeniach mechanicznych lub niezgodności kolorystycznej elementów kuchni Kupujący zobowiązany jest zgłosić w terminie 3 dni od terminu realizacji zamówienia. Nie zgłoszenie reklamacji w powyższym terminie zostanie uznane jako akceptację stanu dostarczonych mebli. 
• Zwłoka w załatwieniu reklamacji nie zachodzi w przypadku, gdy Gwarant zgłosił się u Zamawiającego w uzgodnionym terminie celem dokonania oględzin lub załatwienia reklamacji a nie mógł tej czynności dokonać z przyczyn leżących po stronie Kupującego. 
• Jeżeli Kupujący dwukrotnie uniemożliwił dokonanie oględzin lub naprawy uważa się, że odstąpił od wszelkich roszczeń.


Gwarancji nie podlegają: 
• Uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego bądź nieostrożnego obchodzenia się z wyrobem, tzn. przewożenia, przenoszenia i montażu, jeśli te czynności zostały wykonane przez Zamawiającego lub powstały po sprzedaży, w wyniku zdarzeń losowych lub okoliczności niezawinionych przez Producenta. 
• Uszkodzenia powstałe u Zamawiającego, w wyniku niewłaściwego lub niezgodnego z zasadami użytkowania, przechowywania, konserwacji lub samodzielnej naprawy. 
• Uszkodzenia mechaniczne i uszkodzenia zewnętrzne powierzchni wyrobów powstałe na skutek działania przyczyny zewnętrznej (termicznej, chemicznej lub inne spowodowane działaniem lub zaniechaniem działania użytkownika). 
• Wady i uszkodzenia, o których Zamawiający został poinformowany przed zakupem i w wyniku których obniżono cenę wyrobu. 
• Uszkodzenia powstałe w skutek naturalnego, częściowego lub całkowitego zużycia, zgodnego z właściwościami lub przeznaczeniem produktu, a w szczególności zarysowania, 
przebarwienia lub zmatowienia produktu. 
• Zmiany tonacji wybarwienia powłoki lakierniczej, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie czynników niekorzystnych (podwyższona temperatura, dym tytoniowy, promieniowanie słoneczne itp.) 
• Uszkodzenia będące następstwem niewłaściwego użytkowania urządzeń emitujących ciepło. 
• Uszkodzenia mechaniczne frontów i blatów typu rysy , obicia elementów, wgniecenia. 
• Elementy, których stan wskazuje na działanie wody lub wilgoci (rozpęczniona płyta, wybrzuszenia)- dotyczy w szczególności blatów laminowanych oraz frontów produkowanych na bazie płyty wiórowej lub MDF, które nie są wodoodporne! 
• Podświetlenie z zasilaczem, gdyż jest to element eksploatacyjny. 
• Zmiany zachodzące naturalnie podczas przeciętnej (normalnej) eksploatacji wyrobu (np. zmiany barwy drewna lub połyskowości lakieru). 
• Rysunek słoi i odcieni. Różnice w odcieniu elementów drewnianych lub fornirowanych jeśli zróżnicowanie odcieni wynika z naturalnej kolorystyki użytego drewna -walory estetyczne materiału drewnianego powodują, że każdy front jest niepowtarzalny i oryginalny o takich cechach jak; cętki, usłojenie czy niewielkie zdrowe sęki. 
• Stopniowa zmiana koloru forniru, drewna, lakieru, laminatu jako naturalny efekt mający miejsce w przypadku działania promieni słonecznych. 
• Usterki nieistotne dla użytkowania i całkowicie niewidoczne po ich zamontowaniu. 
• Wszelkie oczekiwania klienta dotyczące jakości lub zakresu umowy odbiegające od przyjętego przez Sprzedającego standardu oraz nie wyszczególnione przez Zamawiającego podczas zlecania robót. 
• Jeżeli Zamawiający uniemożliwi dokonania oględzin lub napraw, Producent uważa, że odstąpił od wszelkich roszczeń. 
• Szkody powstałe w wyniku samodzielnego montażu lub demontażu mebli lub ingerencji użytkownika (np. modernizacja we własnym zakresie). 
• Usługom serwisowym nie podlegają proste czynności, które użytkownik może wykonać we własnym zakresie np. wymiany żarówki, regulacja zawiasów, dokręcenia poluzowanej śruby, usunięcia zabrudzeń, okresowa poprawa silikonowania lub akrylowania itp. 
• Gwarant nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nie zapoznania się Zamawiającego z niniejszymi warunkami gwarancji, użytkowania i konserwacji gdyż dokument ten jest ogólnodostępny i zamieszczony na stronie internetowej Sprzedawcy wraz z możliwością jego pobrania na nośniki zewnętrzne. 

Pobierz gwarancje w pliku pdf